Vi tar hand om dina personuppgifter

Från 25 maj 2018 är det obligatoriskt att alla företag som handlägger personuppgifter följer den nya förordningen, som du kan läsa mer om nedan.

Det är viktigt för oss på Fruängens bilskola att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.

Insamling av information

Vi samlar information från dig när du kontaktar oss via mejl eller lämnar dina uppgifter i vårt formulär på vår hemsida, samt när du inskriver dig här på bilskolan.

Denna information är hanterad endast av medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (till exempel bokning av kurser, körlektioner, prov hos Trafikverket eller vid kundservice).

Vi arbetar med AStraWebb och Elevcentralen och all data hanteras via en säker server som driftas av STR Service AB i Landskrona. De datorer som används i vår bilskola för att lagra personligt identifierbara handlingar lagras i en säker miljö.

Dessutom använder vi uppgifter du lämnar till oss för att skicka information till dig om bokning av körlektioner, kurser eller viktiga händelser i vår bilskola, samt information om kurser eller eventuella erbjudanden vi kan ha för tillfället. Detta gör vi endast under den tiden du utbildar dig hos oss. Du har alltid rätt att tacka nej om du inte vill få erbjudanden via mejl eller sms från oss.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar dina uppgifter under den tiden du utbildar dig hos oss. Därefter arkiverar vi direkt godkända elever. Elever som är inskrivna i vår bilskola och är inaktiva, raderas från vårt system efter 6 månaders inaktivitet. Uppgifterna som är inlämnade för kursdeltagare (Riskettan, Risktvåan samt Handledarkurs) lagras under 5 år, därefter raderar vi informationen enligt STRs krav.

OBS! Påskrivna blanketter gällande elever för B-körkort samt för eleverna på mopedkurser makuleras efter avslutad utbildning hos oss.

Om du vill veta mer om hur vi hanterar dina personuppgifter mejla oss på fruangens.bilskola@telia.com

Du kan när som helst kontakta oss på fruangens.bilskola@telia.com för att få information om vilka personuppgifter vi har sparat om dig eller om du vill att vi raderar dina personuppgifter.

Samtycke

När du skriver in dig hos Fruängens Bilskola så informerar vi dig om vår integritetspolicy (med hänvisning till detta informationsblad), se även inskrivningsblankett.  Du måste inte göra någonting, såvida du inte motsätter dig till vår policy. Du kan höra av dig till oss om detta via mejl eller telefon.